onsdag 18 maj 2016

Vår på Öland


Varje vår har vi som tradition att besöka Arontorp för att beskåda Arontorpsrosen och vidare för en fika i vackra Nunnedalen. I år hade vi vädergudarna med oss och med sommarvärmen dallrande i luften begav Lily, jag och svärmor Marie oss ut på äventyr.
Första stopp var Arontorp och med stor möda började vi vår vandring på den lilla skogsstigen. När vi skumpat, hoppat och till sist plockat upp Lily i famnen då vagnen fick framföras på både tre, två och ett hjul, bestämde vi oss för att lämna den vid sidan av stigen och fortsätta vandringen till fots.
Lite lättare i stegen såg vi snart ljuset i tunneln och kom slutligen ut på den stora ängen där den vackra Arontorpsrosen frodas.
Frodas gjorde även turister, gullvivor och gräsfläckar, så som jag kröp runt i gräset i jakten på den perfekta bilden.
Lily och svärmor busade runt medans jag fotade för fullt.
Pä vägen tillbaka satte vi ut Lily i havet av vita & gula sippor och jag smällde av en rad bilder på den lilla sötnosen. Hon kommer antingen hata eller älska kameror när hon blir stor..
Min kollega sa att hon måste vara Sveriges mest fotade barn och jag är beredd att hålla med, haha. :)

Lily med en hubbe Arontorpsrosor i bakgrunden.


Gos i sipp-backen.

 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar