torsdag 17 april 2014

magnolia och krossat glas

Varje morgon denna veckan har jag kört förbi parken, med ett fantastiskt vackert magnoliaträd och tänkt att "det skulle jag fota".
Idag hade jag kameran med mig och när jag åter fick syn på trädet körde jag inom och tog fram kameran. När jag går mot trädet hör jag hur det rasslar och tänker, har det kommit in grus? När jag så blir helt kall när jag inser att kameraväskan for i golvet strax innan jag körde..
Jag tittar på locket och ser att det är helt intryckt. Höjden av otur när ett fall på 30 cm kan orsaka sån skada. Får tillslut skruva bort UV-filtret eftersom locket sitter bergfast, fortfarande kall av fasa.
När jag ser allt glassplitter över hela linsen är allt hopp ute.. Men sen inser jag, det är filtret som tagit smällen, linsen är helt intakt! Hallelujah, vill jag vråla över parken!
Tänk att killen i affären kunde ha så rätt, 159;- är en billig försäkring, fast det kändes dyrt för ett feset litet filter just då. Så oerhört tacksam att jag köpte det och det borde verkligen alla med en systemkamera göra!
Trots glassplitter och fingeravtryck fick jag ändå några bilder på det förbenade trädet tillslut.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar