söndag 13 januari 2013

var finns alla bimbos?

Funderade i morse när jag drack mitt kaffe, var håller alla dessa Rörstrand koppar och fat hus på loppisarna? När jag började loppa 2006 fanns det på var och varannan loppis, men nu är det nästan kört att hitta. Var flera år sen sist känns det som! Är det så att alla numera vet att dessa ska sparas på, har andra hunnit före, eller är dom helt enkelt slut? Jag är iallfall glad att jag hann samla på mig en del olika koppar och fat innan torkan anlände!



3 kommentarer:

  1. Ja, ibland får man ha gudomligt tålamod - undrar när jag hittar fler delar till Cuba och Verdurasom jag har? Man vill ju loppisfynda! ;)
    Bimbo är en riktig snygging! Hade nog varit ett samlarobjekt för mig om inte de två andra hade hunnit före,,,

    SvaraRadera
  2. Trots att jag sprungit på loppis i så många år, tror jag att jag endast har stött på ett tefat i Bimbo.

    SvaraRadera
  3. Jadu, tycker det är sällan man ser de här fina retrokopparna och serviserna på loppis nu för tiden... Pratade med en loppisägare som brukar köpa in dödsbon för ett tag sedan och han sa att alla (i Stockholm i alla fall) vet att de är värda en del pengar numer och säljer dem själva på auktion eller Tradera...

    SvaraRadera