tisdag 26 april 2011

prylar

Här kommer de sista prylarna från Emmas farfar!
Fick en alldeles underbar sak till häromdagen, men den visar jag imorgon! :)



Svart fyrkantigt fat från Karlskrona, okänd prickig keramikskål (tips någon?), samt 4 stycken bedårande keramikfåglar i olika former och storlekar.



Smide, Gefle.


Troja, Rörstrand.


Den svart/gula vasen, samt dessa söta burkar.
Uppdatering: Vasen är från Upsala Ekeby, av Hjördis Oldfors ur "Manhattan" med nr 5047! Denna infon hittade jag hos
Upsala-Ekeby Samlarna.




BonBon-skålar och annan fin förvaring.



Kockums vattenkaraff. Kanske har den stått på tvättbordet jag fick med?


Fina, rostiga mjölkspänner till mina pellisar.

3 kommentarer:

  1. Men så mycket fint! Den lilla prckiga skålen och glasburkarna med lock var mina favoriter.

    SvaraRadera
  2. Den prickiga skålen ser ut som en "västkust" av Ingrid Atterberg
    // Ida

    SvaraRadera
  3. trillivippa: ja, det är en salig blandning avstilar som trängs hr hemma. kanske borde koncentrera mig på en av dem, hjärtat klappar innerligast för 50-talsretron, så jag håller med dig, den prickiga skålen är finast här! :)

    ida: Tack för tipset! De hade en viss likhet, men Västkusts prickar kändes mer symmetriska. Jag ska maila Upsala-Ekeby samlarna och höra vad de tror! :)

    SvaraRadera