fredag 14 januari 2011

loppisfynd

Här kommer de utlovade bilderna från gårdagens shoppingrunda.
Bästa köpet är den svarta hyllan jag hittade på Fyndhörnan,
har letat länge efter en och denna var i perfekt skick.

Tavlan ovan är ett tidigare loppisfynd, en av mina absoluta favorittavlor.
Den har en liknande maka, men den fick tyvärr flytta in i garderoben när hyllan skulle upp,
i väntan på en ny plats.



Den här lilla filuren fick också följa med hem då jag har två sedan tidigare.
När jag fyndade de andra, en gul och en rosa, trodde jag det var en av de svenska konstnärernas alster, men ack så fel jag hade, för i baken på denna står det "Mexico".

Följde med bror till Cervera och hittade denna vackra "Marimekko"skål i frostat glas,
nedsatt från 499;- till 199;-, det tyckte jag var ett riktigt fynd!

Efter bion sprang jag upp en runda till bror,
för att kolla hur Emma-fotöljen han köpte blev i sällskap med hans övriga 50-talsmöbler.
Det såg ut som en tebjudning hos Tant-Blå), väldigt pittoreskt.

Hursomhelst så skådade mitt öga denna söta skål,
som inte alls passar brors stil och undrar var han hittat den.
"Oj, den och en annan sak skulle du fått i födelsedagspresent.. Det var en granne som hade slängt den."
Jag som loppisfanatiker undrar ju hur man kan slänga en fin skål utan deffekter, när Röda Korset ligger 100 meter från ens trappuppgång?

2 kommentarer:

  1. Kul att du vill vara med i min utlottning så kunde jag hitta till dig. Nu ska jag kika vidare hos dig.
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Många fina fynd du har hittat! Jag har tyvärr inte Rice i mitt sortiment (snällt av dig att tänka på mig först)./Merja

    SvaraRadera