tisdag 29 juni 2010

helgen i bilder

Det har hänt så mycket och jag har inte hunnit skriva, så det blir ett inlägg i bilder, med några av de små saker som förgyllt livet senaste dagarna.

Midsommar firades med mina älskade vänner Em & Daniel och deras två gullungar. Vädret var helt underbart, likaså midsommarbuffén och ja, precis allting var sådär underbar som man bara önskar sig!

Älsklingen agerade grillmästare och värmde upp inför High Chaparall till helgen..

På midsommardagen tog vi, precis som varje år, båten ut till Stenshamn där J's släkt har en stuga.
Samma upplägg varje år, mingla, avnjuta en laxmiddag med mumsig efterrätt, gå en promenad och avsluta dagen med fika nere i den gamla skolan hos farmors syster.
Jag gillar traditioner!

Stugan och släkten.

På fikan gick jag på upptäcksfärd i den gamla skolan och hittade massvis med underbara gamla möbler, tavlor och annat som brukar finnas i en sommarstuga. Bland annat föll jag pladdask för denna dörren och vi bestämde att vi ska ha en liknande i köket!

Vi har även funderat på vilken kulör vi ska måla om vårt hus i.
Körde runt en sväng på Hästö där det finns endel pärlor att inspireras av. Som detta underbara pippihus tex. Vi funderade på helvitt, men det blir nog lite väl mycket, som ett stort vitt moln mot den blå himlen.

Traditionellt gult med vita knutar och röd dörr, precis som i Boråkra.
Så har vi det idag och det ÄR ju faktiskt väldigt fint på en trävilla ano. 1924!

I söndags tog vi båten ut till Knösö tillsammans med Manne & Jenna.
Killarna roade sig med vattenskidor medan vi tjejer solade.
Svensk sommar när den är som bäst!

J i sin våtdräkt, är väl det jag behöver för att komma i vattnet, alla badade utom jag.
Badkruka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar