måndag 12 oktober 2009

tid för förändring

Jaha, då har man fått en tid för att få svaret på en del av sitt öde besvarat. Imon 16:00 ska jag få veta om jag får jobba kvar på Telenor, eller om jag är en av dem som får packa min väska.
Är kluven i mina tankar, båda svaren för ju positiva o negativa saker med sig.
Simpla frågor som "vad ska jag ha för abonnemnag nu och vilken mobil ska jag köpa?"
och "jag måste meddela o byta mailadress o telefonnummer på alla webplatser o så" rör sig tillsammans med viktigare frågor som "jaha, hur ska jag nu få nytt jobb o en inkomst i dessa dåliga tider? och hur ska vi göra med huset?".
Jag är så inställd på att få gå hem nu så jag har planerat att jag ska sticka och jobba i Norge och sen ev resa runt i Thailand, det där alla gjorde för 5 år sen, men jag kom ju bara till Norge men den förbenade resan blev ju aldrig av!
Så den drömen lever kvar och jag skulle verkligen vilja förverkliga den innan jag skaffar kottar och slår mig till ro.
Så om jag får beskedet att jag trots allt får jobba kvar så kommer jag helt komma av mig ju! Suck.

Det enda jag vet är att jag inte ska oroa mig i onödan, för det som händer sker av en mening och det är ingen idé att oroa sig i onödan. Det löser sig på något sätt och man måste se det positivt. En av tjejrna fick negativt besked nyss och jag sa Grattis till henne, nu är du fri! Fri att ta steget ut och göra något annat i livet. Hon är, precis som jag, ung och inte fast till något och har alla möjligheter att göra något annat!

Nej, man ska tänka positivt, även om det ser svart ut ibland..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar