måndag 27 juli 2009

Auktion





Var på auktion med Tilla & barnen igår. Tiden bara flyger iväg när man sitter och väntar på de utrop man spanat in och hux flux så har hela dagen gått!
Hittade lite smått och gott, bara en av sakerna jag spanat in från början dock, en plåtburk från Mazetti med glaslock, så underbar! Sist jag spanade in en sån på auktion gick den för över 300 spänn så jag var rätt nöjd med att punga ut med 180 riksdaler.
Det mesta andra var riktiga impulsköp, när handen likom flyger upp av sig själv och så vips, så har man ropat in 3 gamla radioapparaturer för 180;-. Fast oftast e det dom man är mest nöjd med, fick tex även tag på 2 par Doc Martens för 130:-! Det roliga var att ett av paren var helt nya och att det ena satt perfekt på mig och det andra paret satt perfekt på darrling.
Var också med och bjöd på en gräddkanna från Ostindia, eftersom jag vet att det är just DEN som min kompis Sara saknar i sin samling. Men eftersom jag inte visste hur mycket hon var beredd att ge så stannade jag på 220;- så man inte stod där med skägget i brevlådan sen. Det är helt sjukt billigt och just nu ångrar jag att jag inte bjöd mer, för den kostar ju för tusan minst 800;- som ny! Var uppe på Kosta Outlet och då kostade den lillagrädkannan 500;-!! Usch, ångest! Så jäkla dumsnål man är ibland alltså, suck..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar