onsdag 29 april 2009

Djungelförkylningen Allan

Näe, nu är jag trött på det här! Har nu vart sjuk i en vecka utan någon bättring i sikte.
Känner mig förkyld, fast 10 ggr värre än en vanlig förkylning, svag i kroppen, hosta, ont i hals, öron och huvud, snorig, febrig och så ögoninflammation i båda ögonen uppe på allt, som en liten klick grädde på det klumpiga moset. *suck*
Va hos läkaren Fanny idag och efter tempmätning, snabbsänka och undersökning av öron/näsa/hals/lungor, kunde hon konstatera att det var en vanlig förkylning, fast en stor sådan.
Jag sa, det känns som att jag sitter i en glasburk och att hela huvvet är fullt av snor.
Hon sa, det är inte så konstigt, för du är täppt i både öron, näsa och bihålor.
Hon skrev ut två sorters hostmedicin, en för dagen o en för natten, plus ett special nässpray som skule luckra upp mitt igenkorkade kranium. Hoppas nu att det gör mig bättre, för det gick på nästan 500 spänn! *huga*
Orkar inte ta mig för någonting som det är nu och gör jag något ansträngande så blir jag jättevarm och snurrig och måste gå och vila en stund. Alla dessa fina sommardagar, helt förstörda, har ju inte kunnat njuta nånting! Och till råga på allt så har jag än så länge missat 2 ridningar och det ser ju inte ljust ut inför torsdagens lektion. Mitt enda nöje, SUCK!
Jag hoppas verkligen att jag mirakulöst tillfrisknar inför alla stundande loppisar fredag till söndag iallafall! Men i värsta fall får jag vimsa runt i mina illa passande glasögon och treva mig fram längs med borden och hoppas på att jag inte river ner nåt eller stöter till nån gamml pensionär alt. barn med glass.
Nej, om man skulle taoch få sig lite sömn nu, har hört att det är det enda botemedlet mot förkylning. Är ni sjyssta o väcker mig på fredag förmiddag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar